Ruch w pracy
08 Sierpień 2019
Ruch w pracy

Z roku na rok wzrasta liczba osób wykonujących pracę siedzącą, która najczęściej wiąże się z długimi godzinami przed monitorem. Okazuje się, że często jest to praca w bezruchu, wzrok skierowany w jeden punkt, a mięśnie obręczy barkowej i karku cały czas napięte, czego konsekwencjami mogą być:

  • powstawanie zmian w kręgosłupie, szczególnie w odcinku szyjnym i piersiowym
  • zmiany przeciążeniowe w barkach
  • zespół łokcia tenisisty i golfisty
  • zespół cieśni nadgarstka

oraz wiele innych zmian.

Gabinety rehabilitacji mają coraz więcej pacjentów, których problemy bólowe mają źródło w zbyt długim przebywaniu w pozycjach statycznych i małej aktywności fizycznej. Wystarczy trochę samodyscypliny i kilka minut w ciągu dnia, aby zmobilizować do aktywności fizycznej nasz organizm. Oto kilka prostych rad, które daję moim pacjentom:

  • co godzinę spleć ręce na karku, ściągnij łopatki, wytrzymaj 5 sekund, powtórz 5 razy,
  • następnie skręć głowę w prawo, zatrzymaj sekundę, potem w lewo i powtórz po 8-10 razy,
  • zrób 20 razy krążenia barkami do tyłu, co rozluźni mięśnie obręczy barkowej,
  • kilka razy w ciągu dnia wstań z krzesła, wyciągnij ramiona do góry i zrób 3- 5 ćwiczeń oddechowych,
  • kiedy prowadzisz rozmowę przez telefon, nie siedź - wstań i pospaceruj po pokoju,
  • jazdę windą zamień na schody,
  • jeśli jest taka możliwość 3-4 razy w ciągu dnia siedź na piłce (średnica 65-70 cm) zamiast na krześle, wystarczy po 30 minut - wzmocni to mięśnie grzbietu,
  • piłkę możesz wykorzystać również do rozciągnięcia się - usiądź na niej, a potem połóż się na plecach, ramiona wyciągnij do tyłu, wystarczy 30 -60 sekund. Pozycja ta przynosi ogromną ulgę i rozciąga napięte mięśnie grzbietu.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.