18 Grudzień 2019
Jak poradzić sobie z urazami zimowymi?

Najczęstsze urazy zimowe, oprócz tych, na które jesteśmy narażeni podczas uprawiania łyżwiarstwa, to te na stoku: skręcenia stawów, zerwania lub naderwania mięśni, ścięgien, więzadeł, urazy głowy, złamania i stłuczenia.

Aby im zapobiec lub zminimalizować ryzyko ich wystąpienia, należy odpowiednio się przygotować. Oto kilka elementów, o które warto zadbać:

  • wzmocnienie siły mięśniowej - głównie nóg, brzucha i tułowia,
  • poprawa stabilizacji i równowagi - ćwiczenia na trampolinie,
  • poprawa kondycji - rower, pływanie, bieganie,
  • rozciąganie,
  • specjalistyczny trening przygotowany przez fizjoterapeutę, który uwzględni przebyte urazy oraz pokaże, jak zabezpieczyć je na stoku (kinesiotaping, ortezy)

Jeśli dojdzie do kontuzji na stoku należy:

  • schłodzić miejsce urazu, aby zapobiec wystąpieniu obrzęku,
  • użyć żeli przeciwbólowych,
  • odciążyć staw, mięsień, np. za pomocą opaski,
  • udać się do lekarza lub ostry dyżur, jeśli pojawi się duży obrzęk, wzmaga się bolesność, występuje krwotok, zawroty głowy i mdłości
  • wykonać RTG w celu sprawdzenia czy kość nie została złamana i ewentualnie dalsza diagnostyka.

18 grudnia

MULTI MEDMULTI MEDMULTI MEDMULTI MEDMULTI MEDMULTI MEDMULTI MED
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies