18 Grudzień 2019
Jak poradzić sobie z urazami zimowymi?

Najczęstsze urazy zimowe, oprócz tych, na które jesteśmy narażeni podczas uprawiania łyżwiarstwa, to te na stoku: skręcenia stawów, zerwania lub naderwania mięśni, ścięgien, więzadeł, urazy głowy, złamania i stłuczenia.

Aby im zapobiec lub zminimalizować ryzyko ich wystąpienia, należy odpowiednio się przygotować. Oto kilka elementów, o które warto zadbać:

  • wzmocnienie siły mięśniowej - głównie nóg, brzucha i tułowia,
  • poprawa stabilizacji i równowagi - ćwiczenia na trampolinie,
  • poprawa kondycji - rower, pływanie, bieganie,
  • rozciąganie,
  • specjalistyczny trening przygotowany przez fizjoterapeutę, który uwzględni przebyte urazy oraz pokaże, jak zabezpieczyć je na stoku (kinesiotaping, ortezy)

Jeśli dojdzie do kontuzji na stoku należy:

  • schłodzić miejsce urazu, aby zapobiec wystąpieniu obrzęku,
  • użyć żeli przeciwbólowych,
  • odciążyć staw, mięsień, np. za pomocą opaski,
  • udać się do lekarza lub ostry dyżur, jeśli pojawi się duży obrzęk, wzmaga się bolesność, występuje krwotok, zawroty głowy i mdłości
  • wykonać RTG w celu sprawdzenia czy kość nie została złamana i ewentualnie dalsza diagnostyka.

18 grudnia

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.