29 Listopad 2019
Ćwiczenia na rwę kulszową

Przyczyną ataku rwy kulszowej najczęściej jest osłabienie gorsetu mięśniowego, który biegnie wzdłuż kręgosłupa oraz przykurcz mięśni przykręgosłupowych, pośladkowych i udowych. Przykurcz może być spowodowany długotrwałym pozostawaniem w pozycji siedzącej.

Celem ćwiczeń zaprezentowanych przez naszego fizjoterapeutę mgra Wojciecha Stachurę jest wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych i dolnego odcinka kręgosłupa oraz rozciągnięcie napiętych mięśni. Ćwiczenia wykonywane regularnie:

  • łagodzą ból w dolnej części pleców
  • zmniejszą prawdopodobieństwo wystąpienia rwy kulszowej

Ważne! Podczas ćwiczeń nie szarp i nie wykonuj ruchów pulsacyjnych - prawidłowe rozciąganie polega na dociśnięciu i przytrzymaniu rozciąganego mięśnia około 20 -30 sekund.
Pamiętaj, że najlepsze efekty osiąga się ćwicząc pod okiem fizjoterapeuty

kwa-kluszowa

Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie w 28 sekund?

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.