29 Listopad 2019
Ćwiczenia na rwę kulszową

Przyczyną ataku rwy kulszowej najczęściej jest osłabienie gorsetu mięśniowego, który biegnie wzdłuż kręgosłupa oraz przykurcz mięśni przykręgosłupowych, pośladkowych i udowych. Przykurcz może być spowodowany długotrwałym pozostawaniem w pozycji siedzącej.

Celem ćwiczeń zaprezentowanych przez naszego fizjoterapeutę mgra Wojciecha Stachurę jest wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych i dolnego odcinka kręgosłupa oraz rozciągnięcie napiętych mięśni. Ćwiczenia wykonywane regularnie:

  • łagodzą ból w dolnej części pleców
  • zmniejszą prawdopodobieństwo wystąpienia rwy kulszowej

Ważne! Podczas ćwiczeń nie szarp i nie wykonuj ruchów pulsacyjnych - prawidłowe rozciąganie polega na dociśnięciu i przytrzymaniu rozciąganego mięśnia około 20 -30 sekund.
Pamiętaj, że najlepsze efekty osiąga się ćwicząc pod okiem fizjoterapeuty

kwa-kluszowa
MULTI MED
MULTI MED
MULTI MED
MULTI MED
MULTI MED
MULTI MED
MULTI MED
MULTI MED
MULTI MED
MULTI MED
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies