29 Listopad 2019
Ćwiczenia na rwę kulszową

Przyczyną ataku rwy kulszowej najczęściej jest osłabienie gorsetu mięśniowego, który biegnie wzdłuż kręgosłupa oraz przykurcz mięśni przykręgosłupowych, pośladkowych i udowych. Przykurcz może być spowodowany długotrwałym pozostawaniem w pozycji siedzącej.

Celem ćwiczeń zaprezentowanych przez naszego fizjoterapeutę mgra Wojciecha Stachurę jest wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych i dolnego odcinka kręgosłupa oraz rozciągnięcie napiętych mięśni. Ćwiczenia wykonywane regularnie:

  • łagodzą ból w dolnej części pleców
  • zmniejszą prawdopodobieństwo wystąpienia rwy kulszowej

Ważne! Podczas ćwiczeń nie szarp i nie wykonuj ruchów pulsacyjnych - prawidłowe rozciąganie polega na dociśnięciu i przytrzymaniu rozciąganego mięśnia około 20 -30 sekund.
Pamiętaj, że najlepsze efekty osiąga się ćwicząc pod okiem fizjoterapeuty

kwa-kluszowa
MULTI MEDMULTI MEDMULTI MEDMULTI MEDMULTI MEDMULTI MEDMULTI MED

Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie w 28 sekund?

Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies